Jag skriver...

torsdag 28 april 2011

Det mentala är viktigt för mig.

Jag har väldigt svårt att ta i och kämpa när jag inte är på humör. När jag tycker det är långtråkigt och mina tankar är någon helt annan stans. Då tycker jag det är svårt att ge järnet. Jag gör det, jag fullföljer men utan gnista, utan glöd och jävlaranamma. Jag kan inte kräma ut det där lilla extra.

Idag har vi haft skyddsdag/friskvårdsdag med jobbet. Vi har haft brandutbildning och släckning på förmiddagen och friskvård på eftermiddagen. Det fanns två alternativ att välja mellan, badminton och innebandy. De flesta valde badminton, även jag.

Vi satte igång och spela. Jag slog till fjäderbollen när den kom till mig men fötterna ville inte röra sig fortare än långsam promenad. Kom den för långt bort lät jag den falla till golvet. Jag tyckte inte det var kul. :( Jag tittade på klockan och tiden segade sig fram. Jag var i helt fel mood för en badmintonmatch. Jag spelade lite och hamnade sen på golvet pratandes med några kolleger istället.
Jag tröttnade mentalt lååååångt innan kroppen skulle ha tröttnat.

För min del är det mentala väldigt viktigt. Jag måste vilja och tycka det är (i alla fall lite) kul.
Men när jag väl vill, ja, då är det inte mycket som stoppar mig! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar