Jag skriver...

tisdag 12 april 2011

Gemensam löpträning i Kristinehamn

Jag har läst på nätet om gemensamma träningar som utgår från gymmen i stan. Så varför inte prova i Kristinehamn? Jag droppade idén för Gunilla på Galaxen och hon nappade direkt. Imorgon kommer annons i lokaltidningen och på måndag kör vi igång. Det ska bli jättekul!

Jag är så inspirerad! Löpningen ger mig så mycket glädje och får mig att må så bra. Jag tycker synd om alla människor som inte vet om hur bra man kan må av att röra på kroppen. Löpning är så enkel. Det är bara att öppna dörren och ge sig ut. Vart du än är. När du får tid. Löpningen är alltid tillgänglig.

Därför kommer denna löpträning rikta sig till nybörjare och vi kommer starta från noll. Alla ska kunna vara med. Vi kommer varva löpning med gång och stanna för lite styrkeövningar på vägen. Dels för att få lite styrketräning och dels för att hämta andan lite. Vi kommer totalt vara ute cirka en timme.

Jag tror detta är en superbra grej. Idag när jag var på stan gick jag in på Galaxen och tittade om det kommit in några föranmälningar och det var redan 9 stycken bokade på mitt första pass. Åh va kul! Innan annonsen i tidningen tom. Wow!

Om jag bara lyckas skapa en löpare till som inser va bra man kan må så är jag lycklig. Ju fler vi blir desto roligare. Så häng på vettja!

2 kommentarer:

  1. Har flaggat för dig på fb och hoppas nu att många hänger på! För det är toppen att springa. Man blir stark, friskt och får uppleva hösten, vintern, sommaren och våren "på riktigt". :)
    //Annica A

    SvaraRadera
  2. Oj så spännande! Jag såg annonsen idag i NKP! Blev lite sugen!

    SvaraRadera