Jag skriver...

söndag 2 juni 2013

Helgens löpning

Igår hängde vi i stugan hela dan. Underbart väder! Jag njöt verkligen i solen. Tog mig en tur runt sjön efter att ha klippt gräset. Det fick bli årets första tur utan tröja. Det är verkligen jätteskönt att springa utan och svalkande när det blåser på magen. :)

Idag hängde jag på Josef som skulle springa Hultetleden och Järnleden. Det blir en ganska kuperad trailmara på nästan uteslutande stig. Det kändes bra till en början och vi babblade på om allt möjligt. Men redan efter 2 mil kändes mina ben trötta och jag fick slita mer än vanligt.
Bra ben! Lite tröttare än vanligt idag.

Skogen och stigen var blöt och vi sjönk i varje steg. Trots det höll vi under 6-fart i snitt vilket jag är riktigt nöjd med på den sträckan.
2 juni 2012. Exakt ett år sen idag.
 Vi tankade upp vatten i Niklasdamm Handelsträdgård och tog sista biten in mot stan. Ärligt talat funderade jag flera gånger på att ringa efter skjuts, så trött kände jag mig. Men jag härdade ut.
Stannade först när jag kom till sambons garage och kraschade lite där innan jag gick hem.

Lortiga ben.
Riktigt nöjd som sagt. Trevligt pass och glad Sandra. Imorgon blir det vila!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar