Jag skriver...

måndag 24 juni 2013

Bra flyt

Blodtappningen i förra veckan verkar inte störa mig alls. Det går fasligt lätt att springa och benen bara rullar på.

På midsommarafton tog jag ett varv runt Vilången i solens sken och sen slängde jag av mig skorna och hoppade rakt ner i vattnet. Det var nästan så det fräste i vattnet, så varm var jag. Det var årets första utomhusdopp för min del och jag är en riktig badkruka så nu är det helt ok vattentemperatur.
I alla fall i Vilången. Vänerns vatten är nog kallare.

Igår blev det en lite skogstur med lätta ben. Jag måste säga att jag har en riktigt skön löparkänsla just nu. Det går så lätt!

Jag skulle springa till jobbet i morse och tänkte ta det lugnt. Bara ta mig fram långsamt och njuta. Njöt gjorde jag men speciellt långsamt gick det inte. Inte med mina mått mätt.
En halvmara i under 5-fart före frukost och jobb. Det känns som ett riktigt bra formbesked.
Fast... Jag behöver ju inte vara i nån form just nu. :)



Riktigt härligt är det i alla fall att kunna springa när benen bara matar på och andningen är lätt. Solen strålar och allt bara funkar.


Det var otroligt varmt och fuktigt i morse och svetten bara dröp om mig. När jag kom fram till jobbet skulle man kunna tro att jag duschat med kläderna på. De satt smetade mot kroppen...


Nu är jag på väg till Karlstad för att kolla in en ny (begagnad) mtb. Kanske blir det köp! :)
Den jag har är lite för stor i ramen (och har varit hela tiden, jag har inte krympt). Felköp helt enkelt. Så jag hoppas denna ska passa bättre.
Älsklingen köpte sig en ny mtb i helgen som förhoppningsvis levereras före nästa helg.
Sen blir det åka av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar