Jag skriver...

tisdag 4 juni 2013

Fågelkvitter

Min cykel blev kvar på jobbet igår så jag passade på att springa tillbaka i morse. Jag vaknade upp till strålande solsken och en molnfri himmel. Temperaturen visade att det inte var jättevarmt men bara att solen skiner gör mig så glad.
Enkelheten med sommar är så bra. Underkläder, en klänning och lite smink. Allt som behövs i ryggan för en arbetsdag. Jämför det med vinter, täckjacka brallor osv. Bra mycket mer och släpa på. :)

Med ryggan på lallade jag iväg mot skogen. Sprang på stigarna. Solens strålar letade sig ner genom trädens kronor och fåglarna sjöng. Jag lämnade hörlurar och musik hemma idag och lyssnade istället till skogens och naturens musik. Det är juvligt!
Alla dofter som luktar så gott. Trädens blommor och syrén! Ja, syrénen luktar ju underbart nu!
Daggen som ligger kvar, naturen och kroppen som vaknar till liv, tillsammans.

Morgonlöpning är verkligen bland det bästa jag vet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar