Jag skriver...

tisdag 31 december 2013

Sylvesterloppet

Kristinehamns första (?) Sylvesterlopp gick alltså av stapeln idag. Några härliga människor tog tag i detta och skapade ett enkelt arrangemang. Ingen kostnad, inga priser. Bara härlig löpning och gemenskap. Underbart initiativ!

Jag joggade upp mot Björkvallen i god tid. Tog det lugnt men känslan var tung och pulsen hög.



Vi blev 20 stycken löpare som sen sprang iväg tillsammans på banan som vi memorerat in eller hade med på en utskriven karta.
Jag tog sällskap med Annica. Första halvan gick nerför och vi låg strax under 5-fart och ändå blev vi sist. Pulsen var hög och jag flåsade på.



Vi sprang genom stan och möttes sen av härlig motvind och rakan ut mot jobbet. Sen var det bara uppför kvar. Vi passerade några grabbar på vägen upp.

Pulsen slog i taket och det var tungt. Konstigt, jag känner mig inte sjuk på nåt sätt.

Vi sprang milen på 50.07 jag o Annica och delade på damsegern. Det var fö bara vi två med i damkategorin. ;)
Men en mil i 5-fart borde jag snitta runt 150 i puls. Nu blev snittet över 170! Och som max var jag upp i över 190. Skumt...

Nåja. Joggade hem nerför i lugn fart.


Vilket roligt initiativ med Kristinehamns Sylvesterlopp. Hoppas traditionen fortsätter.

Gott nytt år, till er läsare! Nu drar vi till Filipstad och firar nyår!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar