Jag skriver...

onsdag 18 december 2013

Kulig cykling

Vi blev fem stycken som dök upp på cyklingen igår kväll. Fullmånen lyste över oss och temperaturen var runt nollan.
Vinterdäcken knastrade mot asfalten när vi rullade iväg. Men det var tur att vi hade dom på för vägen gnistrade av halka.
Det dröjde inte länge förrän vi svängde in på småstigar och småvägar i skogen. Däcken greppar marken och stenar otroligt bra och fästet är grymt.

Det kändes riktigt bra igår. Jag cyklade på knixiga ställen jag annars leder cykeln på. Jag kände mig trygg och tog mig över och genom, för mig, svåra hinder. Jag kände mig stark och som att jag hade kontroll över cykeln. Himla roligt!

Det hade gått nästan 2 timmar när vi kom tillbaka hem med lortiga cyklar och glada miner.

Idag är min första lediga dag och jag har fått mig en kopp kaffe i lugn och ro. Jag vet inte riktigt vad dagen har erbjuda än, mer än hyllbygge, matinköp, (en välbehövlig) massage och ev intervaller ikväll. Jag kanske inte hinner så mycket mer. Återstår att se. :)

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar