Jag skriver...

onsdag 25 december 2013

Sexton blöta

Jag hade fått ett sms av Jörgen medan jag sov imorse, om jag ville hänka med och springa 16 km på Hultet.
Efter att ha testat vår nya kaffemaskin som vi fick igår (mums!), bytte jag om och blev upphämtad av Jörgen.


Det regnade mycket ute men om man är utrustad med regnkläder och kepa så gör det inget.
Vi tog det lugnt och babblade på om julklappar, tävlingar och allt möjligt skoj.

Det var galet blött i skogen och på vissa ställen var stigen översvämmad.





En skogsmaskin hade avverkat rätt mycket och det låg många träd över stigen som vi fick klättra över och gå runt. Sen hade det blåst ner flera stycken också. Men det gör inget (som Björne säger). :)

Vi hittade en "ny" sjö också! Tack vare avverkningen kunde vi se den. Vi sprang ner och undersökte.





Det var blött! Mosse... Haha. Men det gör inget att bli mer blöt om fötterna när man redan är dyngsur. :)

16-spåret är inte riktigt 16 km. Gps-klockan säger drygt 15,4 men med 288 höjdmeter.
Det blev en trevlig och bra tur idag, i spöregn. Men det gör inget! ;)

Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar