Jag skriver...

söndag 22 september 2013

Ljudboksluffs och brödbak

Det har varit en skön helg med mycket sömn. Det behövde jag verkligen!
Bortsett från det har jag haft koll på alla grymma löpare som sprungit Black River Run i helgen. Liiiiite sugen blev jag. Det hade varit kul att va där, dessutom har jag hört att arrangemanget och banan var toppen så jag ångrar mig lite att jag inte for dit. Men, men. Inte gråta över spilld mjölk...
Gammal bild
Foto: Privat

Inspirerad blev jag i alla fall till en lite längre tur så jag laddade på med en ny ljudbok och gav mig iväg på rundan jag tänkt springa i onsdags morse (som inte blev av). Tog varken med energi eller nåt att dricka. Tänkte ju bara luffsa lite. Men jag blev jättetörstig så jag fick stanna på macken i Ölme och dricka vatten innan jag fortsatte hem.

Det blev bara lite drygt 26 km men det är det längsta jag sprungit i ett svep sen UTMB för 3 veckor sen. Nu känner jag mig nöjd och ska strax smaka på mitt nybakade bröd (egethittapåade recept*). Ska bara vänta hem sambon som är och tränar. Sen blir det en kopp te och macka och snart en ny vecka. Funderar på om jag ska låta den börja med vilodag eller transportlöpning till jobbet. Vi får se....

* Recept på brödet
En skvätt Psylliumfröskal och bakpulver
Ganska mycket mandelmjöl
Nån näve linfrön och solrosfrön
Strö på lite chiafrön
Riven parmesanost
Soltorkade tomater i olja
En skvätt yoghurt och liten skvätt olivolja
Flera ägg
Lite salt och så vår egenodlade timjan

Blanda ihop allt o smeta ut på en plåt i lagom tjocklek.
Strö på lite flingsalt ovanpå.
Grädda i typ 180-200 till det ser klart ut.

Typ så. Jag tror det kan bli gott!
Det är så vi bakar nuförtiden. Höftar till det liksom. Och hittills har det smakat bra. :)

Så här ser det ut den här gången. Bara att skära så stor bit som önskas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar