Jag skriver...

måndag 16 september 2013

Att övervinna

Du darrade bara invärtes, sa Puh, och det är det modigaste sättet att darra.
Nasse suckade av lycka och började fundera över sig själv. Han var Modig…


Idag har jag varit modig, inte bara en gång, utan två!

En av de saker jag tycker minst om är att tala inför en grupp. Men för att övervinna sin rädsla så måste man utsätta sig för den och inse att det inte är så farligt ändå.
Därför svarade jag ja, när Rotary ringde för en månad sen, och ville att jag skulle komma och hålla ett föredrag på deras lunchmöte.

Men det var med fjärilar i magen jag åkte dit tidigare idag. Men samtidigt kände jag ett lugn. Jag kan det här. Jag ska bara berätta lite om några tävlingar som jag varit på. Jag behöver knappt kika på min fusklapp.

Och det gick bra! Jag överlevde, jag darrade bara invärtes och min publik lyssnade, ställde frågor och jag fick beröm efteråt. Det var till o med kul!

Jag fixade det! Jag var modig!

På eftermiddagen fick jag en massa jobb bestående av kabelutsättning. Det grävs ner en hel del fiber i stan och för att de inte ska gräva av våra elkablar behöver vi rita på vart de ligger i marken.

En annan sak som jag verkligen inte gillar är spindlar! Och när jag öppnar kabelskåpet jag ska mäta i så är det ett hem för en jättespindel! Det är spindelnät överallt som bara knastrar när jag tar bort luckan. Spindeln är enorm! Jag känner hur jag blir yr och de boende i det kvarteret kunde nog höra mig när jag ylade.

Spider!
Men vet ni vad jag gjorde sen? Jag arbetade vidare i skåpet ändå. Trots att spindeln satt där!

Jag fixade det! Jag var modig!

Jag övervann alltså 2 tuffa saker idag! Just idag är jag bannemig skitstark!

1 kommentar:

  1. GRYMT! och visst är det nervöst att prata inför folk. ÄlskHat på det :).

    SvaraRadera