Jag skriver...

torsdag 26 september 2013

Inatt jag drömde...

Som ni vet har jag ingen tävling planerad framöver. Det ekar tomt i kalendern. Eller ja, det gör det ju inte heller. Jag har en massa skoj att blicka fram emot. Bla ska vi till Södertälje, bo på hotell och gå på Tom Tits tillsammans med barnen. En mysweekend med sambon och så har vi ju KUL-helgen och rekandet inför det. Så egentligen är det ju inte tomt. :)

Men jag ska villigt erkänna att jag sneglat lite åt Espoo igen. Det är en viss hatkärlek till den där Arenan och 24-timmars löpning. Men jag avvaktar en stund har jag bestämt.

Men inatt ska jag säga er att jag var där och sprang! I drömmen alltså.

En lång stig gick mellan omklädningsrummen och själva Arenan. Brant var det också.
Det var 10 minuter kvar till start och jag kommer på att jag inte smörjt mig med Sportslick och jag har glömt hårsnodden(!).
För läsare som inte har långt hår kan jag berätta att springa 24 timmar med utsläppt hår är inte ett alternativ. Inte ens i en dröm!

Så jag kastar mig nerför stigen och ska hämta salvan och hårsnodden. Grejer ramlar ut ur skåpet och det fastnar och strular. Tiden går...
Sen hamnar jag bakom ett tyskt par som är ute och fjällvandrar och kommer inte förbi på väg uppåt tillbaka på den branta stigen. Jag ser hur klockan går och försöker ta mig framåt. Men klockan går fort och jag missar starten!

Mer än så minns jag inte. Nu är det ju inte katastrofalt att missa starten till tidslopp men vad betyder denna dröm? Betyder det otur? Borde jag strunta i att åka dit? Eller är det tvärtom, så alla missöden redan hänt och det bara kan gå bra?

Oavsett så kommer jag inte skicka in nån anmälan. Inte än i alla fall. Jag funderar ett tag till. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar