Jag skriver...

fredag 27 september 2013

Distansrekordsdag!

Jag har en lillasyster. Idag fick jag äran att vara med när hon slog distansrekord i löpning!

Jag fick frågan i veckan om jag visste nån bra runda på ca 15 km. Och det har jag ju så klart. :)
Vi bestämde oss för att springa vid lunch eftersom vi båda hade tider att passa på eftermiddagen.

Jag tog ledigt på eftermiddagen och vi utgick från mitt jobb. Vi sprang upp till Sättra via leden i ett jämnt lugnt tempo. Tog sen grusvägen tillbaka och fick ihop dryga 14 km. Solen sken, Syrran var urstark och hennes ben bara matade på. Saknade lite konfetti och bubbel när vi passerade milen och hennes tidigare distansrekord. Men det gick bra ändå. :)

En riktigt fin tur! Trevligt hade vi också och efteråt blev det kaffe med alla våra barn när de hämtats från skola och dagis.

Nu är hennes plan att öka på sträckorna så hon kan hänga med till Skövde och springa 6-timmars till våren. En riktigt bra plan om ni frågar mig. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar