Jag skriver...

onsdag 11 september 2013

Klockan

I slutet av maj köpte jag en ny klocka. En Suunto Ambit 2S. Egentligen ville jag ha en Ambit2 (utan S), men det blev ett felköp av mig där, och jag orkade inte krångla med att byta vilket ledde till att jag behöll 2S istället.

Men efter lite utvärdering nu i sommar kan jag konstatera att jag skulle tagit Ambit2'an ändå.
Varför? Dels är batteritiden dubbelt så lång och dels är det barometrisk höjdmätning. Sånt vill jag ha! :) I övrigt har jag varit riktigt nöjd med den.
Jag tycker den är snygg och har använt den en del som vardagsklocka också.


Jämförelse från Suunto.com

Men nu har jag alltså sålt S'en och beställt en Ambit2. Så just nu är jag klocklös!
Men det gör inget. Det finns ju app'ar till telefonen om jag skulle vilja mäta hur långt jag springer. Annars är det ju rätt gött att bara springa också (fast jag vill ju gärna har koll, så Endomondo åker nog igång ändå när jag tänker efter) :-)
Bild från Suunto.com
Nu ser jag fram emot leveransen! Nya prylar är ju jätteskoj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar