Jag skriver...

fredag 2 november 2012

Stockholm ultra

Ska jag eller ska jag inte? Först hade jag bestämt mig. Jag vill inte vara med. 100 km känns inte riktigt som en utmaning, kanske om jag försöker springa fort, men det är ju jobbigt. Och totalt sett blir det en dyr historia.

Fast å andra sidan har jag aldrig startat ett 100 km-lopp. Det här blir ju liksom en rolig grej med massa folk och kul att ha varit om det första.
Sen såg jag att det går att starta i SM-klassen om man gjort över 66 km på ett 6-timmars för 375 kronor. Jag sprang ju 69 km i Skövde i mars. Jag vet en lägenhet där jag kan bo i Stockholm så då blir det en liten annan grej. Så egentligen blir det ju heller inte så dyrt.

Fast å tredje sidan, så finns det så många roliga och fina lopp att välja på. Lopp som inte går runt, runt. Äventyrslopp i skogen eller på berget som jag gillar bättre.

Jaja, jag hinner nog fundera en stund till. Fast det börjar bli dags att planera för nästa år.
Löparboomen i Sverige gör ju att många lopp blir fulla supersnabbt.

Vad tycker ni?

3 kommentarer:

  1. Jag tror att om du anmäler dig till SM och klara kvalgränsen så kommer du få en plats även om det är fullt. Men kolla det extra så lita inte helt på mig. Om jag ska springa, vilket jag just nu inte tror, så springer jag Lejonbragden för att se om jag klarare kvalgränsen.

    SvaraRadera
  2. När jag såg först om loppet tänkte direkt att jag vilje springa.
    Men nu är jag inte sugen längre. Att springa så mycket på bara asfalt?
    Jag var osäkert om Stockholm Marathon också men jag är anmäld i alla fall. (Det är kortare)
    När jag sprang i Warszawa marathon tyckte jag det var riktigt tråkigt...
    Vi får fundera lite mer.
    Men för dig som ska springa i SM-klassen är en annan sak?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha har du inte planerat 2013 än?

    Själv sitter jag och kikar redan nu på 2014 :) Fast det har ju med att som du skriver, att många lopp blir fulla fort.
    Vill över och testa lite i USA 2014. Western vore kul.
    Kommer du anmäla dig till lotteriet nu när du har kvalificerat dig till det?

    Vad det gäller äventyrslopp ska jag köra detta:
    http://www.6666occitane.fr/ (Grand Raid)
    Sen hoppas jag på lotten till UTMB. Och sen har vi ju Tec på hemmaplan.

    SvaraRadera