Jag skriver...

tisdag 20 november 2012

Stela morgonlår

Jag har lite stela lår efter helgens alla mil. Igår helvilade jag och ägnade kvällen tillsammans med familjen. Lite vardagssysslor som att handla, laga mat och göra läxor med barnen. Fixade iordningen en massa matlådor med den godaste mat jag vet, ugnsbakad laxsida. Så fantastiskt gott!

Salt, citronpeppar och dill på. Mums!
Sen stupade jag i säng. Jag har sovit lite dåligt på sista tiden så det var skönt att lägga sig hyffsat tidigt.

Imorse steg jag upp lite tidigare än vanligt och gav mig ut på en kort och mycket lugn återhämtningstur. Jag luffsade fram i gatlampans sken och lät mina stela lår genomströmmas av värme. Till en början gick det extremt långsamt men vad gör det, jag var ju inte jagad direkt. ;) Ungefär halvvägs började det kännas som vanligt och jag kunde springa på som jag brukar.
Jag tänkte först bara springa typ en halvtimme men fastnade i min ljudbok så det blev ändå en dryg timmes löpning. Det är ruskigt spännande i boken kan jag säga.

Hemma stretchade jag mina ben ordentligt innan jag tog en snabb dusch. Med en smootie och en stor kaffe i magen cykeln jag sen till jobbet.

Kesella, proteinpulver och frusna bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar