Jag skriver...

lördag 3 november 2012

Säsongsnerdragning

Jag kör inte säsongsvila just nu, men jag kör heller inte för fullt. Kanske tränar jag mer som "en vanlig människa"? Det är faktiskt rätt skönt. :) Fast jag saknar mina långlöparendorfiner så vi får se hur länge jag står ut.

Jag kan ändå se tillbaka på en himlans bra år. Jag har fått till många fina pass, sett många vackra platser och träffat många sköna löpare. Jag har frusit arslet av mig på Stockholm marathon och dött värmedöden på Ultrabalaton i Ungern.
Jag har klarat mig utan skador och känner mig riktigt nöjd.

Målgång efter 212 km i hettan
Dessutom har jag lyckats plocka en massa placeringar i år.
Jag har gjort 9 tävlingar och kan sammanfatta dom med:
1 seger
1 andra plats
4 tredje platser
Topp 100 på både Stockholm marathon och Jubileumsmaran.
Och sen var jag en av de 34 som kom i mål på Ultrabalaton (av 127 startande).

Ja, kanske är detta lite Jante, men jag tycker det har gått bra. Jag är nöjd.
Det viktiga för mig är ändå inte att hamna på prispallen, även om det är lite kul. Det viktiga för mig är att jag springer för att uppleva och njuta.
Jag vill springa för att jag mår bra.
Jag vill springa för att det är kul.
Jag vill springa för att känna mig stark.
Jag vill springa för att se och vara i naturen.

Att springa för mig är så mycket mer än bara jakten på en tid.

Marias bild från England för 2 veckor sen.

1 kommentar:

  1. Vill påstå att du har presterat en fantastisk sessong, det är inte många som klarar av ultrabalathon i svalt väder. Du gjorde det i exterm hetta. Det är inte jante att vara nöjd med sina insatser, bara lyfta på hatten och gratulera en fin sessong :-))

    SvaraRadera