Jag skriver...

söndag 4 november 2012

Multisportsöndag

Jag gillar lördagar, då har jag sovmorgon. Igår natt sov jag 12 timmar. Riktigt skönt, och antagligen välbehövligt. Jag resonerar som så, att om jag kan sova så behöver jag det.
Vi tog en städ- och plockdag hemma och sen blev det en mysmil runt Picasso och en promenad till kyrkogården. Det lös enormt många ljus och det var vackert och stämningsfullt. Många tankar till de som inte finns med oss längre.
Picasso i solnedgång

Idag var det multisporttajm! Jag tog först cykeln hem till Jörgen. Sen fortsatte vi tillsammans på lite stigar och grusvägar ner till hans stuga vid Vänern. Där gjorde vi ett byte till kajak.
Vänern låg som en spegel inne vid stugan och det blåste inte mycket utanför heller, långa duningar bara.


Vi paddlade i Jörgens K2'a, något jag inte provat förut. Det gick rätt bra tycker jag, bortsett från att jag kastade upp en hel del vatten på Jörgen, som satt fram. Men han klagade inte, så jag tror inte han frös så mycket. :)
En timme var vi ute och rundade ett par öar. Vi tänkte först gå i land på nån ö och dricka en kopp kaffe som Jörgen tagit med, men det var så svårt att gå i land utan gå i det kalla vattnet så vi paddlade tillbaka och tog kaffet i stugan istället. Det gick lika bra och smakade otroligt gott!


Vi hann och börja frysa lite innan vi plockat ihop allt och kommit iväg i löparskorna. Det var rätt skönt när värmen började komma tillbaka i kroppen. Vi tog oss hem genom skogen och sprang stigar och grusvägar och kunde summera 14 km löpning.

När jag kom hem hade jag varit borta i drygt 4 timmar. Klockan var bara halv ett och jag hade sen resten av dagen hemma tillsammans med sambon. Bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar