Jag skriver...

fredag 2 november 2012

Dubbelpass

Igår hade jag två löpardejter, på samma dag. Alltså dubbelpass.

Det började med ett lunchpass tillsammans med Jörgen. Vi har inte setts på typ hundra år och det var så kul att få prata och träffas igen. Vi sprang härs och tvärs på grusvägarna och ner till vattnet. Sen tog vi en tur till Jutvikens strand och tog några tokiga bilder. Jag blir så glad av Jörgens sällskap!

Foto: Jörgen

Foto: Jörgen
På kvällen hade jag gjort upp med Anna-Karin om en pannlampstur. Jag fick även ett samtal från Jörgen att han också ville med. Strax innan jag skulle springa stod jag och funderade på om jag skulle byta batterier i lampan eller ej, men bestämde mig sen för att chansa på att de höll.
Anna-Karin och jag möttes upp och begav oss ut i mörkret. Vi valde att springa grusväg så vi kunde tjattra samtidigt. Trevligt!
Efter en stund ringer Jörgen och vill möta upp oss och vi gör upp han ska springa och möta oss.

Jag har lite ont i magen, men kan springa som vanligt. Det känns inte helt ok, men det går. Vi tar oss vidare in mot stan igen. Vi träffar Jörgen och ser Kristinehamn på håll. Det ser ut som en trevlig stad, konstaterar vi.
Magen känns värre, det är som mensvärk. Jag funderar på att ringa efter skjuts, det är 4 km hem. 4 km som just då känns som en evighet. Men då ger sig min pannlampa och jag vill inte bli ensam i mörkret så jag härdar ut tills vi kommer in i stan igen.

När våra vägar skiljs åt visar klockan en halvmara och jag stänger av och går/joggar hem. Det är 2 km och jag blir snabbt kall. Jag fryser och magen känns inte alls bra. Jag duschar länge och däckar sen i soffan.

Idag känns det ok igen. Inte roligt att ha ont i magen...

Pannlampan som dog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar