Jag skriver...

torsdag 23 februari 2012

Vårkänslor på lunchrasten

Åh, det var så varmt och härligt ute på lunchen, lite för varmt faktiskt. Av ren vana tog jag vintertightsen och merinoullströjan med mig i morse. Det var i det varmaste laget idag. Ett par vanliga tights, en tunnare tröja och jacka skulle ha räckt gott och väl.
Något jag glömde var solglasögonen. Mina ljuskänsliga ögon tyckte inte om det, men det fick gå ändå.
15 grader i solen!!
När jag sprang iväg kändes det först lite tungt, precis som det brukar efter en vilodag. Jag tycker det går lättare när jag har mer flow och springer oftare. Nu har jag två löpfria dagar varav en helvila. Men det dröjde inte länge förrän känslan satt där och jag pinnade på runt Stakvägen.

 Grusvägarna var mjuka och sugande där solen låg på. Längre in i skogen var det isgata men någon grusbil hade åkt där så det fanns ett par gruskorn i mitten att balansera på för att få fäste. Ett par dubbskor är verkligen nåt jag skulle behöva. Nu känns det snart lite för sent bara. Men det kommer väl en ny vinter så småningom, antar jag.
Nästan 19 km till samlingen blev ialla fall resultatet. Känns himla gött! :)

Magen känns mycket bättre men den är fortfarande lite uppsvälld. precis som den brukade bli förut när jag käkade för många mackor. Hoppas det går ner snart, ser ju halvt gravid ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar