Jag skriver...

torsdag 23 februari 2012

Magen

Som start på min intensivare träningsperiod tänkte jag ta dubbla löppass idag, ett på morgonen och ett på kvällen. Jag ställde klockan som vanligt och när den ringde steg jag upp och tittade ut. Det såg trevligt ut. Det har regnat hela natten och det mesta av snön och isen är borta.
Jag kände mig inte helt ok i magen och utan att lämna några detaljer så tog toabesöket längre tid... Magen knorrade och är uppsvälld och hård. Jag vågade inte springa iväg. Jag la mig igen och inväntar lunchen för ett soligt pass istället. Det ska bli toppenväder idag.
Så det blir dubbla löppass ändå, fast med lite tightare tid mellan. På lunchen tänkte jag ta Stakvägen runt, 18 km och ikväll blir det väl 1 mil eller 1,5.

Tänk vad magen påverkar oss. Sen jag slutade med socker och gluten har min mage varit så lugn och fin. Måste fundera på vad jag åt igår som kan ha orsakat detta... Eller om det bara är nåt annat?

Jaja, nu ska jag åka till jobbet en stund innan jag kan ge mig ut i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar