Jag skriver...

tisdag 9 augusti 2011

Vilken smäll!

20 km distans stod på schemat. Solen sken när jag åkte från jobbet. Härligt!

18:30 hade jag möte på gymmet med en annan instruktör som ska hjälpa mig lägga upp mitt första spinningpass. Jag hann alltså bara hem och byta om innan det var dags att springa iväg så jag skulle hinna mina mil innan mötet.

Jag fick skjuts till Hultet av sambon och tänkte ta milen och sexan där och sen springa till gymmet. Men jag hann bara nån km innan jag hörde åskan mullra på håll. Den kom närmare och närmare. Efter milbanan begav jag mig därför mot gymmet. Det small och blixtrade och knastrade. Usch! Läskigt!

Jag hade 15 km på klockan när jag äntligen var framme på gymmet. Jag knallade in och fortsatte mina sista 5 km på löpbandet. 3 gånger under den tiden försvann strömmen ett par sekunder så det var ett rejält åskoväder utanför.

Väl hemma såg jag att min strumpa ändrat färg. Skumt att det inte gjort ont bara.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar