Jag skriver...

torsdag 18 augusti 2011

Pussel

Utrustning, resa, energi och annat som hör tävling till. Allt ska planeras och testas. Likt pusselbitar ska allt sen passa ihop och bilda en trevlig upplevelse. Just nu känns det som om jag har kontroll på alla bitar och jag känner mig trygg i den träning jag lagt ner under de sista månaderna.

Gårdagens löppass var ett tempopass. 4 km i lugn fart, 4 km snabbt och sen 4 km lugnt igen. Jag passade på att springa medan Joakim hade fotbollsträning så jag hade bara en timme till förfogande. Det gällde alltså att hålla max 5-fart i snitt för att hinna de planerade 12 km'arna.

Jag drog iväg och tyckte jag sprang lugnt men konstaterade sen att uppvärmningen gick just i 5min tempo. Efter 4 km drog jag på och första snabba km gick på 4:26. Sen kommer det lite uppför i skogen och km 2 landade på 4:33. Jag upplevde inte att det gick så fort. Näst sista snabba gick ännu fortare, 4:23. Sista km'ern klämde jag i den gick på 4:11!! Sen tog jag mig tillbaka till fotbollsplanen igen. Nerjoggen hamnade på 4:50 trots att jag tyckte det gick långsamt.

Det blev bara 11 km men en snittfart på 4:45. Så jag hann tillbaka innan Joakim hade spelat klart.
Ett bra pass! Det känns riktigt bra nu när det börjar närma sig. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar