Jag skriver...

fredag 5 augusti 2011

Energi

Jag sitter och skissar på en energiplan inför UTMB och ska lägga en beställning på Runners Gear på Hammers Perpetium. Jag provade denna typ av energi under TEC och det fungerade mycket bra.

Jörgen är en rolig kompis och han ska springa CCC. Det är en kortare variant av UTMB och banan är de sista 10 milen som jag springer. Jörgen och jag ska ta en date snart och gå igenom upplägg och resa. Shit! Det börjar dra ihop sig. Det är riktigt kul att han är med och det kommer vara ett stort stöd för lilla mig. Just nu känner jag mig så osäker på allt som rör denna tävling. Men det kommer säkert lägga sig bara jag kommer på plats.

Igår sprang jag tillsammans med min arbetskompis Klas (som håller på med en Svensk Klassiker). Han ska springa Lidingöloppet som sista gren. Vi tog oss an Hultets 16 km'ers slinga. Den är mycket kuperad och går i bitvis teknisk terräng. Klas som inte är så erfaren på längre sträckor gick ut hårt. Jag försökte hålla nere tempot. Han kämpade på mycket bra men kroknade lite på slutet. Det var mycket varmt, runt 26 grader i skuggan. Vi promenerade den sista biten in i mål.
Men han sa något som gjorde mig så glad.
"Det märks att du är riktigt stark uppför!"
Eftersom jag har tränat en del backlöpning under sommaren kändes det riktigt kul att höra. :)


Klas och jag i september förra året

Snart är det dags att skörda frukten från allt slit i sommar. Först ett varv runt berget Mont Blanc och i morse råkade jag anmäla mig till Lidingöloppet. Efter denna sommars backträning så ska jag ta den där förbaskade silvermedaljen! (en tid under 2:38 på 30 km) Så det så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar