Jag skriver...

onsdag 12 januari 2011

Halkfritt!

Jag har ett par Icebug Pytho. De ger sjukt bra grepp på vintern och i blöt och halkig terräng. MEN mina fötter passar inte i skorna. De ger mig köttiga skavsår. Kortare rundor kan jag använda skorna om jag tejpar och smörjer innan.
Idag kom sambon hem med dubb (som är avsedda för hjulen på tex truckar). Han hade sett sådana och tänkt på mig (Kärlek! <3) och hjälpte mig att skruva i dubben i ett par nästan uttjänade skor.
Icebug vs hemdubbade skor. Foto: Privat
Jag har nu varit ute en mil på snöiga och framförallt isiga vägar och jag har inte halkat en gång. Det gick himla bra. Jag har inte lika många dubb som i icebugskon men ändå ett bra fäste.
Gött när man kommer till en bra lösning som dessutom är billig!

Hittade också en film på Runners World om ett annat sätt att dubba sin skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar