Jag skriver...

tisdag 11 januari 2011

Dubbelbokad

Eftersom mycket snö har regnat bort och skidspåren här i Kristinehamn var helt förstörda så gjorde jag upp med min kompis att åka till Filipstad och köra lite skidor. Trots att det bara ligger 5 mil norr ut så ligger snön kvar där och spåren var superfina.

Det var meningen att vi skulle åka upp under onsdagen men sen körde det ihop sig för kompisen och vi bokade om till tisdag (idag). ”Det är ok”, sa jag ”Jag har inget inbokat.” Så vi bestämde att åka upp på tisdag eftermiddag.

Det jag hade glömt bort då, var att jag gjort upp med syrran att köra Kick n’ box på tisdag kväll.

Vad gör man då? Jo man kör dubbelpass så klart!

Skidspåren i Filipstad var mycket fina och väl underhållna. Det var riktigt skojigt och jag tycker själv att jag börjar få lite snitz på åkningen och kom under 5 min/km. Jag hann vara hemma 45 minuter mellan passen så jag hann med 2 leverpastejmackor och en skön dusch. Sen bar det iväg mot kampsportens hus. Ett riktigt bra och svettigt pass med träning för hela kroppen. Dessutom jättekul!

Syrran är lite kortare än mig och har en liten bebis hemma så hon ammar. Det betyder att man måste boxas i magen, dvs låååångt ner. Så vid varje slag fick benen ett extrajobb och jag fick gå ner som nästan i ett utfallssteg. Härligt för benen!
Dagen summeras alltså med dryga 18 km skidor och 90 minuter kick n’ box. Jag är skönt mör i armarna! :)

Imorgon hoppas jag kunna springa lite. Det borde ju gå med dubbskorna.


Hundfjället. Foto: Privat

Till helgen åker vi nog till Sälen. Då ska jag åka skidor hela dagarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar