Jag skriver...

söndag 2 januari 2011

En bra start på året!

Nyårsdagen tillbringades ute i solen tillsammans med sambons familj. Vi grillade korv. Solade och njöt. Det kändes mer som en dag i mars än som nyårsdagen. Solen tinade snön på taket till vindskyddet så det droppade vårlikt. Mys mys.

Idag har jag gjort något jag inte gjort förut. Sprungit på sjön. Min springkompis Jörgen skulle med idag och föreslog denna aktivitet. Han tog med sig isdubbar och vi begav oss ut. Solen lyste och det var helt sagolikt vackert!






Privata foton.
Det blev också ett väldigt jobbigt och bra pass i den djupa snön. När vi återfick fast mark under tassarna bar det av på små grusvägar där det endast hade åkt nån bil eller nån häst hade farit fram. Det blev ett steg fram och ett steg bak. Mer träning på samma sträcka alltså. Bra!
25 härliga, vintriga km'ar. Nu ska jag ta lite glass tror jag. Det gillar jag!

Glass med chokladsås, mums!

3 kommentarer:

  1. Hej! Har följt din blogg ett tag och vet inte riktigt hur jag ens hamnade här. Du inspirerar bra, så bra att jag tror jag ska satsa på Berlin till hösten. Har sprungit Paris på 4.42 efter att ha gjort klassikern och avslutade med Vasaloppet i mars så jag hann inte springa så mycket. Kan nog gå att komma ner till 4 timmar om man bara tränar lite. Har du lust att komma med några tips? Petra

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Klart du ska springa i Berlin! Jag sprang där 2009. En inspirerande bana med enormt publikstöd. En folkfest!

    Nu har du ju en lång vår och sommar att träna på. Titta på Szalkai's 26-veckors marathhonprogram. Sen kan du modifiera dom lite så de passar in i din vardag.

    Du får gärna maila mig om du vill.
    alexandra47@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag kollar upp hans program och så mailar jag dig om vilka pass som kan bytas ut.

    Lycka till med träningen :-)

    /Petra

    SvaraRadera