Jag skriver...

onsdag 7 maj 2014

Ibland har jag tur

Ibland är det tur att jag har lite träningskläder liggande på jobbet. 

Igår skulle jag springa på lunchrasten. Innan jag bytte om, tittade jag ut på vädret. 4-5 grader och regn. Hm. Egentligen spelar det mig ingen roll om det regnar eller ej. Jag tänker inte så mycket på det just när jag springer ändå.

Men när jag packar upp väskan i omklädningsrummet tar jag upp löparkjol, sport-bh och pulsband. Längst ner ligger skorna. Jaha?! Att springa utan tröja är skönt. Men kanske inte i den temperaturen som rådde. Undrar hur jag tänkte, eller om jag tänkte när jag packade på morgonen.
Men som tur är hade jag både underställströja och jacka i skåpet på jobbet så jag kunde ta mig en tur.

Det blev en dryg mil och så tog jag några turfar i stan. Regnet bekom mig inte och jag frös inte ett dugg. Benen gick lätt men den lilla ömheten i högerbenet/höften/rumpan (eller hur jag ska förklara) finns där. Hade det inte varit tävling snart hade jag kanske inte ens tänkt på den men nu retar den mig i mitt huvud. :(
Söt vattenpöl
Just nu ser jag fram emot mina nya Hoka, som jag planerar springa i på loppet.
De är på väg från England och Castleberg Outdoor.

9 dagar till start. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar