Jag skriver...

söndag 11 maj 2014

Den hektiska helgen

Den fullbokade helgen är över och en ny (tävlings)vecka ligger framför mig.

Idag började jag dagen med crawlskolan. De sista 2 gångerna har jag käkat frukost före, det brukar jag göra när jag kommer hem annars.
Men vi har kört ganska hårt på träningen, intervaller och hög puls. Det känns som om frullen snart flyter omkring i vattnet. Men samtidigt är det svårt att köra intensivt utan frukost. Jag vet inte vad som är bäst. Nu är det inte så många gånger kvar heller.

Själva simningen kändes rätt bra idag. Jag hade bra tryck i kroppen. Men så har jag ju inte tränat så mycket sista veckan heller. :)

När jag kom hem hann jag med lite styrketräning med mina trx-band innan det var dags för konfirmationsfika och middag.

Nu är det kvällen och jag sitter och funderar på en packlista. Imorgon är det paddling efter jobbet och sen ska jag hinna med och se en liten uppspelning med grabbarna på musikskolan. Mina stora kille på saxofon och min lilla på trumpet.

Status på ben: Lite småont. Men det onda flyttar runt lite så jag börjar tro att det är ryggen som är orsaken. Ibland gör det ont i låret, ibland utsida höft och ibland hela vägen ända ner i foten.
Jag ska på massage igen imorgon. Jag hoppas på en quick-fix. ;) För nu drar det verkligen ihop sig till tävling!

För ett år sen sprang jag VM i Holland, idag.
Roland och jag
Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar