Jag skriver...

torsdag 1 maj 2014

Landsvägs-mtb

Igår körde jag i maxtryck i däcken på cykeln, dvs 4 bar. Det går ju lite tyngre att cykla mtb på landsväg än om man har en racer. Idag hade jag nämligen tänkt cykla till Filipstad. Jag ville gärna se lite av multisporttävlingen Le Grand tour som Karlstad Multisport arrangerar vid Kalhyttan. 

Men jag ville också sova. Jag behöver det. Så jag sov. Åt frukost och gav mig sen cyklandes mot Filipstad. Det blåste motvind! Tankarna flög genom huvudet. Ska jag vända? Ska jag ta järnleden tillbaka osv. Men jag trampade på ändå. Och jag kom fram. Till slut. Men multisportarna hade redan gett sig av. Så jag missade att se det. Men ibland får man välja. Jag valde sömn. :)
Jag turfade lite. Cyklade förbi och sa hej till syrran och landade sen hos mamma där jag fick både mat och kaffe. 
Min fötter var kalla (och delvis vita :s) men i övrigt frös jag inte alls. 

Träffade min mormors syster också. Hon var ute på promenad. Så cool. 95 år! Hon är piggare och starkare än många som bara är hälften så gamla...

Tänkte att det blir gött och cykla hem sen, då det är medvind. Men tills dess hade det nästan slutat blåsa. 
Men det gick lätt hemåt ändå och kroppen levererade. Vid Nässundet hängde flaggorna rakt ner, de som på uppvägen stod rakt ut. 

Cyklade hem 20 minuter snabbare än dit. 10 mil landsvägscykling på mtb idag. Det var gött! På hemvägen snittade jag 28,1 km/h. Det är jag riktigt nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar