Jag skriver...

tisdag 11 december 2012

Exakt 50

Igår var det en fantastisk dag ute. Solen sken och snön gnistrade. Jag fick njuta lite av dagsljuset med ett utejobb, men hade helst velat tillbringa hela dagen utomhus. Kanske i ett löparskor eller på slalomskidorna.
När klockan slog 16.00 begav jag mig hemåt till fots. Jag tog en lite extrasväng först innan jag tog vanliga vägen över Posseberg hem.

Där borta ligger stan. Jag springer en omväg hem.
Efter 2 vilodagar skulle man ju kunna tro att kroppen är pigg men jag kände mig hur seg som helst. Benen kändes stela och klumpiga, men efter en mil började jag mjukna upp lite. Det var ändå väldigt skönt att springa igen.
Jag kom hem efter 21,36 km, och gick inte utanför dörren nåt mer den kvällen.

Jag lämnade alla mina grejer på jobbet igår när jag sprang hem för jag planerade att springa till jobbet imorse. Steg upp strax efter fem och styrde mina steg ut över Marieberg och vidare mot Sunnäs och Ölme innan jag vände mot jobbet. Det gick ganska segt idag också så farten var inte jättehög. Men som sagt, så länge man inte är jagad så spelar det ju inte så stor roll hur fort man springer. ;)
Det var riktigt gött ute med bara ett par minusgrader.

När jag kom fram till jobbet stod klockan på 28,64 km. Alltså hade jag fått ihop exakt 50 km, igår kväll och imorse. :)
En stor kaffe och omelett smakade otroligt gött efter duschen, innan arbetsdagen drog igång.

Ikväll är det julkonsert med älsta sonens orkester. Det ser jag fram emot!

Casper spelar sax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar