Jag skriver...

söndag 23 december 2012

Dan före dan

Imorgon är det julafton och jag hade hoppats ta en snöig, mysig morgonjogg. Nu ser det ut som det blir ytterligare en lugn (i träningsbemärkelse) dag. Sitter i skrivande stund o kollar min vilopuls och den är ännu för hög. :( Ingen ide att dra igång för tidigt och skiten tar omtag. Bara att fortsätta vila.

Överallt påminns vi av julstressen. Julklappar, julmat, tomtar och julstädning hit o dit (vadå det måste va bättre o städa när det behövs än bara för att almanackan säger nåt?!)
Precis som förra året har jag inte gjort en massa saker.
Jag har inte städat.
Jag har inte köpt ett berg med julklappar. Jag har inte ens gått på stan o kollat julskyltningen.
Jag har inte lagat en massa mat.
Jag har inte ätit nån lussekatt.
Jag har inte kokat knäck och jag har inte tagit in nån julgran.

Men vet ni vad, det blir jul ändå... :)

Bjuder på en fin bild där jag spexar till det och har klämt ner mig i sonens tomtekläder i storlek 164. Hihi!
God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar