Jag skriver...

torsdag 20 september 2012

Slut som artist

Föräldramöte idag. Kom hem tjugo i sju. 19.00 börjar ett pass på galaxen, Crossmix. Jag hinner! tänkte jag och cyklade dit.

Det är inte många som tränar på gymmet i löparkjol och fivefingers. Det är typ bara jag, många tittar underligt, men det bjuder jag på! ;)
Uppvärmningen gick bra och jag plockade fram de redskap vi skulle använda.
Passet var intensivt och vi hade 15 sekunders vila mellan alla övningar, alla utom 2 som vi hade 30 sekunder på. Annars gick hela passet i ett. I en timme!

Mycket styrka och lite kondition, bla hopprep. Skivstångsövningarna tog döden på mina kropp. Jag slet! Jag var verkligen på styrkehumör och kände mig fokuserad på uppgifterna.
Efteråt hängde mina armar bara rakt ner. Jag orkade knappt lyfta dom över huvudet för att ta av mig tröjan eller tvätta håret i duschen. Helt slut som artist. :)

Nu ska jag bara vänta tills tvätten är klar så jag kan lägga mig. Orkar knappt sitta upp...

Dagens övning: "Hur man tar slut på en kropp på en timme".

Apfot (fivefingers)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar