Jag skriver...

fredag 7 september 2012

Igång igen

Nu är jag i farten igen! Igår sprang jag både till och från jobbet, självklart inte raka vägen. Jag hade hela tiden koll på pulsen. Jag känner mig i stort sett helt ok, men det är lika bra att vara på den säkra sidan och ha koll. Inte bra att springa om hjärtat måste arbeta extra.

Det var liksom en magisk morgon när sjön ångade. Termometern visade bara 5 grader och det var klart och friskt ute. Jag frös lite och låren var illröda när jag kom fram.

Vänern
 Hemvägen gick lika bra. Solen sken och det var varmt och skönt ute. 
Jag kom hem med dagens skörd, 35,5 km.

Imorse var det lite varmare, om det beror på att jag hade mer kläder på mig eller om det var för att det nästan var 10 grader ute låter jag vara osagt. Kanske berodde det på båda delarna... :)
Det är i alla fall väldigt skönt att komma färdigsprungen till jobbet och byta om och duscha i alldeles nya omklädningsrum och sen sätta sig vid skrivbordet. Jag är enormt mycket piggare än om jag inte springer på morgonen!

Benen som transportmedel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar