fredag 7 september 2012

Stång

Jag är inte stark i överkroppen, det vet jag. Jag vet också att jag borde träna densamma. Men jag tycker att det är så vansinnigt tråkigt.
Jag måste helt enkelt bestämma mig för att det är kul!

När jag var med i uttagningen av Gladiatorerna förra året skulle man klara att göra 5 chins. Hahaha! Jag klarade/klarar inte en enda! Inte en enda!!

För att göra träningen lite enklare och lättåtkomlig håller sambon på med en träningsstång som vi ska sätta upp i lägenheten. Om den kommer användas till styrketräning eller klädförvaring återstår att se. ;) Men som det känns nu kommer vi använda den. Den kan ju bli bra till många typer av övningar dessutom. Och så kan man ju stretcha ryggen i den.


Jag ser fram emot vår nya leksak och det ska bli kul att bli starkare!

Den ska nu målas och handtag ska på.

På lördag får vi tapetserat och sen ska den monteras.

Så se upp! Jag kommer bli stark(are) nu!! :D

1 kommentar:

  1. Börja göra pullups och chins med en stol under dig. Ta i så mycket du kan med överkroppen, men assister lite med benen på vig upp (men inte ner). Gör 3x8 mon/fre.

    https://www.youtube.com/watch?v=mRznU6pzez0

    Efter ett tag kommer du klara göra äkta chins och pullups helt själv.

    btw, du vet om http://www.kabk.se/ (om du vill börja lyfta. det är dar jag lyfter. endast 800sek per år)

    SvaraRadera