Jag skriver...

onsdag 15 juni 2011

Kvitto

Återhämtningen efter helgen har gått riktigt bra. Ett av målen med loppet i lördags var att ta det så lugnt att jag snart är på banan igen och kan träna som vanligt. Det målet ser ut att ha gått i lås. :) Dagens pass avklarades på Hultets 16 km-bana. 190 höjdmeter och bitvis teknisk terräng. Men jag gillar den sträckan. Farten varierar med underlaget och det blir aldrig långtråkigt eller enformigt.

Jag sprang iväg i ett skönt tempo och planen var att njuta av passet. Imorgon är det dags för backträning så jag spar på krafterna.

Det kändes jättelätt och en snittfart på 5:12 i den terrängen är ett fint kvitto på att återhämtningen gått fint. Jag känner inte ett spår av trötthet eller stelhet sen helgen. Underbara kropp! Va bra den är!

1 kommentar: