Jag skriver...

onsdag 3 november 2010

Var nöjd med allt som livet ger...

så sjunger Baloo i Djungelboken. Och det ligger nånting i det. Och inte så lite heller.

Barnen säger ibland, om vi ska fika, om det får en bulle till. Svarar jag då nej, blir reaktionen Åhhhhh. Men då brukar jag säga dom; Var nöjd med att du fick en bulle istället för att vara missnöjd med att du inte fick två.
Man strävar och längtar, Bara jag får ..., När köket är klart..., När jag gått ner/upp 5 kg, eftersommaren då ska jag... osv. Men alla dagar som går är faktiskt livet. Njut av dagen men sluta inte drömma och ha mål. Var nöjd med du har här och nu också. Lev varje dag.

Det är ditt liv och du bestämmer hur det kommer att bli. Njut av det! Det går inte i repris.

Idag var jag till blodcentralen och lämnade plasma. Där läste jag i en tidning att optimisten lever 7 år längre än pessimisten. Hur de kommit fram till detta har jag dock ingen aning om men 7 ÅR!  Om det nu stämmer så tänk vilka sköna, glada 7 år detta är. Vilken tur att det inte var tvärtom. ;) 7 år till av elände liksom. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar