Jag skriver...

måndag 15 november 2010

Dubbla löppass är dubbel glädje.

Inte orkade jag hålla mig till efter jobbet inte... 5.15 ringde klockan och jag drog på mig kläderna och stack ut en tur på morgonen. Himla härligt! Knappt en bil i sikte. Som min träningskompis Jörgen säger; vid den tiden är man kung på vägen. Bara att springa hur man vill. 11 sköna km'ar blev det innan det var dags att lämna barnen på fritids och sticka till jobbet. Hungrig som en varg var jag när klockan äntligen blev 9.00 så jag fick lite frukost i magen. Men snabbt blir jag mätt igen. Det är lite skumt det där. När jag tränar blir jag mindre hungrig. När jag vilar sen är jag hungrig konstant. Undrar vad det beror på?

Efter jobbet snörde jag på mig skorna igen och den här gången slutade det med dryga 21 km. Så idag har jag sprungit längre än jag gjorde på hela förra veckan. En bra start på veckan!

Nu ska jag åka på bio i Karlstad. Saw på 3D. Det ska bli himla läskigt! Tur älsklingen är med så jag kan hålla handen.

2 kommentarer:

  1. ...och åtta löppass ger... Jag herregud så glad jag måste ha varit i söndags ;-)

    SvaraRadera
  2. Imponerande att du kommer upp så tidigt ur sängen för att springa!

    SvaraRadera