Jag skriver...

söndag 21 november 2010

Snöig trailrun med inslag av varg!

Igår lördag lyxade jag till med en hel vilodag. Det var riktigt skönt. Jag och sambon hängde mer Per till Factory Outlet i Vingåker. Jag tänkte köpa jeans, men fick se en baksida av träningen. All löpning har skapat om mina ben. Vaderna och låren har fått sig lite muskler och i förhållande till midjan är de stora. Så alla jeans jag provade satt som ett korvskinn över vaderna och låren och var för stora i midjan. Det fanns säkert mindre storlekar som passade i midjan med de fick jag inte upp så långt eftersom vaderna satte stopp. Jag kände hur det pulserade i vaderna när jeansen satt på. Suck! Jag började leta efter baggy-modeller men det fanns inga. Så jag kom hem med ett vantar till sonen. Han blir säkert jätteglad när han får dom imorgon. Jag får fortsätta min jeansjakt.

Idag tog jag bilen till Karlstad för att springa Kilsleden tillsammans med två grabbar. Det var sjukt jobbigt med all snö som kommit och terrängen var bitvis mycket brôtig. Jag dök på näsan 4 gånger varav 2 då jag slog i knät ordentligt. Aj, aj. Alla vattenhål var isbelagda, med snö ovanpå så det var riktigt lurigt och plötsligt bar inte marken och man sjönk ner i det iskalla vattnet. Jag fick hela tiden koncentrera mig på vart jag skulle sätta fötterna och det var lite jobbigt att titta ner i den vita snön hela tiden.

Bild lånad från Djurskyddet Sverige.
När vi passerade Karlstad Flygplats såg vi en varg!!! Det var mycket mäktigt. Den stod ca 30 meter från oss och sprang sen vidare in i skogen när den fick syn å oss. Häftigt!

47,3 km blev det och ett riktigt bra träningspass. Summerar veckan med 11,7 mil.

3 kommentarer:

  1. Ja riktigt häftigt, vilken upplevelse!

    SvaraRadera
  2. Fy fasiken så avis jag blir! Häftig upplevelse och ett riktigt bra pass!

    SvaraRadera