Jag skriver...

torsdag 7 augusti 2014

Inget ont...

... som inte har något gott med sig.

Jag är inne på åttonde veckan med kryckor. Det är inte riktigt lika jobbigt längre. Mina händer har fått valkar och det går bra att gå en bit utan att det blir för jobbigt.
Kroppens eget sätt att skydda sig - Valkar

Men inuti mina händer gör det ont. Min ringfinger och min lillfinger "låser sig" och gör ont. När jag vaknar på mornarna kan jag inte öppna handen med egen vilja. Jag måste ta hjälp av den andra handen. Sen är det som om det finns 2 lägen på fingrarna. Raka eller böjda. De sprätter liksom upp. Obehagligt är det i alla fall.

Men, men det ger väl med sig när jag får använda benen att gå på istället.

I alla fall så tog jag mig iväg till gymmet häromdagen. Det var mycket längesen nu. Drog igång med lite rodd. Hade höger ben i marken och tryckte bara med vänstern. Det gick bra.
Fortsatte med lite armcykling innan jag gav mig på vikterna.

Och vet ni?! Jag fick gå upp och ta tyngre vikter än sist, trots att sist var flera veckor sen! All kryckpromenad har gjort mig starkare!
Så nåt gott har detta elände fört med sig. :)
Jag testade också att göra dips, så där när man hänger ner sig och pressar sig upp (på typ som en barr). Jag vet inte vad det heter för jag är inte så bevandrad på det här området men ni fattar nog vad jag menar. :) Och jag klarade det! Mer än en gång tom. Känner mig riktigt stark och glad för det!

Körde sen på med lite andra grejer så nu har jag träningsvärk i hela överkroppen. Det är skönt.

Här står jag och sätter upp håret och råkade hamna på bild. Tycker jag ser lite stark ut i alla fall. :)
Min rygg
Foto: Privat
11 dagar kvar på kryckor (förhoppningsvis). :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar