Jag skriver...

torsdag 21 augusti 2014

Cykelköp

Jag köpte mig en landsvägscykel inför min Vätternrunda 2007. En Merida osm jag tyckte väldigt mycket om. Men allteftersom löpningen tog mer tid och rundorna blev längre och längre blev lilla cykeln bortglömd. Den stod där på vinden o jag cyklade väl nåt pass per säsong bara.

Till slut sålde jag den och saknade ingen cykel.



Nu har cykelkärleken återuppstått lite. Dels med tanke på min mtb som jag köpte förra sommaren och nu också suget att testa på triathlon.



En annan grej är att jag tänker mig också att landsvägscykling är lite mer skonsammare mot min lårbenshals än stötig mtb-cykling. Jag antar nämligen att jag får börja cykla innan jag kan springa igen.



Därför har jag nu shoppat mig en ny landsvägscykel! Den här gång blev det en Bianchi. Den så snygg så jag blir tårögd. Rosa liksom!



Det är ingen värstingcykel men jag har nåt att börja med och utgå ifrån. Jag kan uppdatera den senare om jag skulle vilja.



Jag har inte fått hem den än, men jag vet ju heller inte om jag ens får börja cykla än.



Ja, ja, den som väntar på nåt gott...







2 kommentarer:

  1. ååååh vilken snygging!! cykelkärlek!! :)

    SvaraRadera
  2. Den cykeln skulle kunna få mig att börja cykla landsväg!
    Hoppas du snart kan cykla på den :-)

    SvaraRadera