Jag skriver...

söndag 10 augusti 2014

Premiären av IronTrail

Förra året genomfördes ett testlopp på det som i helgen skulle bli Sweden IronTrail Marathon. 
Ett marathonlopp på vår fina led, Järnleden.
Jag har varit en liten del av arrangörsgruppen och igår tillbringade jag hela dagen som funktionär.

Registrering och hämtning av nummerlappar, samt efteranmälan startade kl 11.00 men jag var på plats redan kl 10.00. Tillsammans med Anna-Karin och Morgan mötte vi alla härliga löpare och önskade dom Lycka Till. Solen sken och det blev allt varmare ute.
En halvtimme före start packade vi ihop och gav oss iväg till andra funktionärsuppgifter. Jag tog bilen till målet på Torget.
Där fixade jag till listan i datorn där vi sen registrerade alla tider.
Starten
Foto: Rosmarie Magnusson
Det dröjde inte länge sen innan första målgång var på gång. Jörgen var speaker och spelade "UTMB-låten" samtidigt som vinnaren i 23K, Mikael Zetterberg springer i mål.
En efter en kommer sen och passerar mållinjen och varje gång blir jag så himla glad!
Jag lever mig in känslan och känner endorfinerna leva om. Åh, vad jag saknar att springa!!

Min goa fredagsmorgonspringkompis Ulrica vinner damklassen i 23K. :)
Dagen fortsätter med målgång i marathonklassen och som tredje dam kommer Anna Grundahl. Vi har inte setts sen vi var på VM förra året i maj. Jag blir så glad att jag glömmer kryckorna och springer fram och kramas! Så härligt att ses igen!

Löparna kommer in mot målet och jag gläds med dom alla. Känslan när man når sitt mål. Jag blir så glad. Och jag längtar mer än någonsin att bli av med kryckorna så jag får börja springa igen.

Distansrekord och personliga rekord tas och det är en enormt go känsla där i målet.

Även om det är fantastiskt kul att springa och delta i lopp så är det även jätteroligt att stå vid sidan om också.

Vi kan sammanfatta premiären av IronTrail som lyckad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar