Jag skriver...

onsdag 30 maj 2012

Och så vädret

Som vanligt kollar jag tävlingsvädret typ hundra gånger om dagen, sista veckan före tävling. Trots att det ändras hela tiden och jag inte kan göra ett dyft åt det. Men det är lite kul... :)

Min telefon (SMHI-app'en) säger just nu att det ska vara ca 11 grader och regnskurar. 6-10 m/s i vind på Stockholm marathon på lördag.

Regn stör inte mig så mycket när jag springer. Med en keps på huvudet får jag inte regnet i ögonen och då gör det inget att det regnar. Är det en längre tävling kan det ju få konsekvenser om fötterna är blöta för länge men under ett marathon klarar sig mina fötter bra.
Nackdelen är ju att allt blir blött, och ombyteskläderna och duschväskan måste packas vattentätt. Men det är ju egentligen inget stort bekymmer.
Kanske blir det färre i publiken också?

Sol och värme är skönt och bara jag har tillgång till vatten så gillar jag att springa i värmen.
Sommarlöpning! Foto: Privat
Det som i väderväg är jobbigast är vinden tycker jag. Motvind är inte roligt att springa i men "suset" som blir i öronen är värre. Då är det skönt med en buff runt huvudet och hörlurar i öronen.
Det finns ju många fördelar med motvind också, mer träning på samma sträcka och att håret int blåser in i ansiktet, för att nämna några.

Det vi kan konstatera är att det blir väder på lördag. Det är bara att gilla läget, och det kommer jag att göra! Jag gillar att springa och det är i det läget jag kommer vara på lördag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar