Jag skriver...

måndag 21 maj 2012

Fullbokad

Jag har en hektisk vecka framför mig med utvecklingssamtal och föräldramöten på skolan. Klasskampsfotboll och vanlig fotbollsträning att passa. Orkesterspelningar, kurs, ett dop, en löpartävling och ett heltidsjobb så är schemat fullt.
Tur det inte är så här varje vecka!
Men det är bara att försöka le, planera och prioritera så löser sig det mesta. En sak i taget. Ikväll är det dubba föräldramöten och fotbollsträning, samtidigt.

Jag ska försöka få in lite löpning och hämta andan också. Det behövs för att stressa ner. Imorgon åker jag på kurs till Nynäshamn och på kvällen ska jag träffa min springkompis Jan-Erik för lite trevlig löpning. Det kommer bli toppenkul! 
Bernt och Jan-Erik efter 24H i Bislett i november. Foto: Privat
Vad är det för löptävling då? undrar ni säkert. Det är Kristinehamns stadslopp, Harsprånget. Jag ingår i ett lag (jobbets) om fem löpare där de fyra bästa räknas. Loppet är bara 6 km så det gäller att få fart på de stackars långlöparbenen. jag ska springa så fort jag bara kan och det blir en bra fartträningspass inför Stockholm Marathon nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar