Jag skriver...

onsdag 2 maj 2012

Månadsmängdrekord

I november förra året sprang jag totalt 46 mil. Det var det längsta jag sprungit på en månad, fram tills nu. Jag loggar all min träning på Funbeat och även summorna på jogg. På funbeat kan man ta ut statistik på det mesta, och säkert även på jogg. Men på jogg sammanställs månadstotalen mer synligt.

Nu råkade jag se att det blivit ett nytt månadsmängdrekord i april. Nämligen 47,5 mil.

Hmmm, jag har ju inte tänkt att springa så mycket. Men samtidigt springer jag ju bara när jag vill och känner för det. Men det har blivit många mil i år... Fast farterna är ju inte så höga som ni ser.

Jag är rädd för att kroppen ska gå sönder så därför blev jag lite skrajsen igår när jag såg vad många mil det blivit. Jag har inte ont nånstans eller så, men jag vill ju heller inte ha.

Så jag började maj med en vilodag. :)

Benen fick välbehövlig vila igår.
Idag däremot blir det nog en skön runda i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar