Jag skriver...

tisdag 17 april 2012

Go morgon älgen!

Klockan ringde 5.05 och trots att jag inte brukar sova så bra när jag är ensam har jag sovit gött i natt.

Jag tog det lugnt och klädde mig och begav mig ut i den lite kyliga morgonen. Jag sprang upp till vattentornet och sen ner på andra sidan, ner till A9 motionsspår. Där skulle trean och sexan avverkas innan jag vände nosen hemåt igen.

Precis vid varvning låg en älg bredvid spåret. Han ställde sig upp när jag passerade. Fann mig själv med att utbrista: Go morgon älgen. Vet inte om jag väntade mig nåt svar, men pulsen steg iaf. Jag tycker älgar är läskiga. Minns för ca 10 år sen när en arbetskamrat blev jagad av en ilsken älg just på detta motionsspår. Den älgen är nu skjuten, men jag tycker ändå inte om älgar på nära håll.

Eftersom jag skulle springa både trean och sexan så skulle jag passera älgen två gånger. Jag funderade många gånger om jag skulle ta en annan väg men tänkte sen att älgen nog hade sprungit vidare in i skogen.
När jag började närma mig platsen tog jag ur telefonen ur plasten för att va beredd att ta kort om den var kvar. Och det var den!!


Dålig bild men skogens konung syns ändå lite där bland träden.
Älgen tittade på mig när jag sprang förbi och fortsatte min väg hemåt igen.

Dagen pass gav två nya mil i benen och nummer 2 av 20*5-utmaningen är nu klar.


Fruktsmootie med proteinpulver till frukost. Mums!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Jag har några frågor till dig angående Kristins Runde.
    Har du någon mail man kan skicka frågorna till eller ska jag ta dem här?

    Mvh
    Daniel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Du kan maila på alexandra47 snabel hotmail.com :)

      Radera