Jag skriver...

lördag 7 april 2012

Påskmara

Idag hade jag först tänkt följa med till Jönköping på Elmia, bilmässan. Men ångrade mig sen och stannade hemma.

Jag tänkte ta mig ett långpass i solen, nämligen. Jag steg upp tidigt, tillsammans med sambon och sen lät jag frukosten sjunka lite och laddade in en ny ljudbok i telefonen. Sen gav jag mig av.

Solen sken men vinden var kall och i skuggan var marken frusen. Där solen låg på var det gegga.

Jag höll ner farten och lyssnade på min bok. Det var riktigt spännande! I Ölme stannade jag på macken och köpte en kaffe. Det var för övrigt det enda jag tillförde kroppen, förutom vatten, under turen. Det funkade bra! Inga svackor eller energibrist.

Vips! Så var jag hemma igen med lite drygt 42 km i benen. Jag var så inne i boken så det blev inte ens en bild idag. Så ni får hålla tillgodo med en gammal, dock från samma runda.


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Åh vad jag längtar efter att kunna springa så långt igen! Glad påsk på dig!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag längtar också efter att kunna springa långt. Eller att springa över huvud taget...

    SvaraRadera
  3. Tack för en så bra blogg! Du skriver så trivsamt och det känns så enkelt att springa när man läser dina inlägg. Jag drömmer om att kunna, likt dig, ladda telefonen med en bok och sedan rulla ut på en marathonrunda bara så där... själv tog jag mig runt min första mara för tre veckor sedan och fick efter en vecka problem med svullna ben. Distansen känns långt borta just nu, men önskar mig samma kraft i kroppen som du så att jag kan sticka iväg på marathondistans en ledig dag. Må så gott! /Ullis

    SvaraRadera