Jag skriver...

måndag 4 juli 2011

Betongben

Igår visade mitt schema 14 km, men vi tog en mc-tur som bar lite hit och dit och när vi väl kom hem 23 mil senare var klockan så mycket att jag inte ville ge mig ut. Inte för att jag var trött, det var mörkt eller dåligt väder. Mest för att jag blir så pigg och inte kan sova. Så efter snack med coach kom vi fram till att det fick bli ett morgonpass istället. Skillnaden att köra passet kl 21 eller kl 5 är ju inte så stor ändå.

Nu visade det sig att jag ändå inte kunde somna, trots att jag inte sprungit. Det kan ha en bidragande orsak att jag vaknade halv elva igår... :) Så sömntimmarna inatt fram till att klockan ringde var ändå inte så många.

Det gick vansinnigt tungt i morse. Benen var tunga som bly och jag slet för att ens hålla 5:30-fart. Jag tog mig ändå runt, men det blev bara 12,8 km.
Imorgon blir det ett morgonpass igen. Hoppas det går lite lättare. Jag ska i alla fall sova gott i natt och lägga mig tidigt.

Sov försiktigt kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar