Jag skriver...

onsdag 10 juli 2013

Långpass mtb

Det blev som yngsta sonen sa igår. Vi tog den röda 33 km-aren i Rörbäcksnäs idag.

Den röda slingan, som står som medelsvår, korsade den blå slingan som vi cyklade på igår så vi beslutade att testa. Skulle barnen bli trötta skulle det alltid gå att gena hem liksom.

Vi cyklade iväg på de enormt fina stigarna. Jag kan inte sätta ord på hur vacker naturen och terrängen är. Jag bara njöt!
En dag skulle jag gärna springa den där sträckningen. Sååå fin!





Vi cyklade helt på barnens villkor och de är så enormt duktiga och starka. Jag är grymt imponerad!





Vi cyklade på en ås med en liten tjärn nedanför. Härliga barrstigar där solen lyser genom träden.


Steniga, trixiga bitar som barnen kör över utan bekymmer.

Lättåkta partier för att samla kraft och vidunderliga vyer över fjället.


Efter halva slingan stannade vi vid en älgpark och fikade och käkade vår lunch som vi hade med i ryggan. Vi såg inte till några älgar men jag läste att de ska va tama så man tom kan klappa dom.





Min cykeldator visade 33 km när vi kom tillbaka till bilen. Alltså jag är så imponerad av att barnen cyklat så långt i skogen.
Mina goa killar!!

Vi firade deras enorma insats med hämtmat. Sen fick tv'n vakta dom lite medan älsklingen och jag snörde på oss löparkostymen. Vi tog sällskap första 4 km, sen vände han hem och jag mot backen i Hundfjället.


Jag sprang halva vägen till toppen 3 gånger innan jag joggade hem på skoterspåret.
Traillöpning! I love it!!





En helt fantastisk dag! Igen! :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar