Jag skriver...

måndag 8 juli 2013

Hundfjällets topp bestigen

Vi steg upp tidigt idag och packade oss iväg till Lindvallen. Där skulle det finnas bra mtb-spår. Barnen var uppspelta och alla såg nog fram emot en fin dag. Solen sken men det var inte jättevarmt.

Vi hittade ett spår som var 7,5 km som vi åkte. Det var ganska lättåkt. Sen hittade vi en ny bana som inte riktigt var klar hela vägen runt. Men det gick att köra den ändå. Där roade vi oss ett par varv.

Barnen hittade en stor lekpark som de ville stanna i, så vi lämnade dom där och körde 7,5 spåret igen.

Sen drog vi till bike-parken så barnen fick hoppa lite innan vi åkte hem. Totalt 6 timmar i Lindvallen. Det var egentligen väldigt bra, men jag hade nog högre förväntningar på mtb-spåren.



Hemma i stugan grillade vi och åt gott innan vi klev på cyklarna igen och begav oss till Hundfjället. Där gick vi upp ända till toppen. Jag drog min cykel och en barncykel. Tänkte att det ger mer backträning. ;)





Jag är så galet stolt över mina goa barn som är så starka. Efter alla timmar i Lindvallen knallar de uppför en slalombacke, och cyklar nerför. Inga sura miner. Bara äventyr! Så himla kul att göra saker ihop! Älskar dom!



Vi har haft en så bra dag tillsammans!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar