Jag skriver...

måndag 22 juli 2013

Back to work!

Visst är det underbart med sommar! Varma, sköna, soliga dagar. Det är inte mycket tid framför datorn då. :)
Nu är jag tillbaka på jobbet och sitter här i solen en stund på lunchen. För att uppdatera er på vad som hänt sen sist så kommer här en kort resumé:
Onsdag kväll cyklade vi tillsammans med Håkan och Ulrica och fick lära oss lite nya stigar. Jättetrevligt och bra pass. Benen kändes lite sega efter föregående dags dubbelpass. Men jag körde så gott det gick.

I fredags steg vi upp tidigt (nåja) och åkte till Kinnekulle för att cykla Kinnekulleleden. Men det kommer jag skriva ett eget inlägg om, för det var en så himla fin och bra dag. :)

Med lite sega cykelben och för lite sömn (pga en bilolycka utanför stugan mitt i natten så vi vaknade) gav jag mig iväg på ett långpass i lördags. Mitt på dagen i värmen. Jag tog det lugnt och fick ihop 35 km.
Ett bra pass där jag ändå kände mig stark trots utebliven sömn och slitna ben.
Jag har sagt det förut men det tål att upprepas. Ska man tävla långa lopp så måste man också träna på att springa trots att man är trött. Och det gjorde jag i lördags. :)

Men igår fick benen vila. En vecka med 10 mil mtb i skogen och 8 mil löpning så var det riktigt gött att bara softa på stranden och bättra på brännan lite. En mysig sista dag tillsammans med älsklingen och min bästa vän och hennes familj, innan jobbet och allvaret tar vid igen.

För att avsluta semestern på samma sätt som jag började den så sprang jag till jobbet imorse.

Jag hade väl kommit typ 5 km när jag plötsligt snubblar på en rot där i skogen. Det kändes som om jag flög länge och sen kanade på mage i slow motion. Hann få upp armen så telefonen (som jag springer med i handen) klarade sig.
AJ!
Jag ligger kvar en stund på stigen. Reser mig och borstar bort grus och barr. Det svider på knäna, ena handflatan, armen och magen. Det är bara skrubbsår, det är ingen fara och jag springer vidare till jobbet.

Aje! Löparskadad...

Nu är det väl dags att gå in och fortsätta jobba. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar